Martin Víšek
To je zřejmě nové heslo hlavního města. Praha 2 měla do října minulého roku standardní modré zóny a dále oranžové a zelené pro nerezidenty. Vzhledem k tomu, že zejména během dne nebyly modré zóny obsazeny, navrhovali jsme zvýšení počtu smíšených zón (lepší možnosti parkování pro návštěvníky) s tím, že večer budou zóny opět primárně pro rezidenty. Neuspěli jsme.
Místo toho vznikly chaotické fialové zóny s nesmyslně nastavenou dobou platnosti (rezident zpravidla neřeší parkování přes den, ale právě večer, kdy se většina z nás vrací domů), zmizely papírové parkovací karty (nejjednodušší kontrola), objevilo se elektronické parkování včetně „nových“ parkovacích automatů (zvláštní, že si nevěděly poradit se skutečně novými a moderními platebními kartami), a zejména kontrolní vozidlo s kamerami s velmi diskutabilní úspěšností.
Městská část sama o sobě problém parkování nedokáže vyřešit, je zde nutná součinnost s Magistrátem hl. m. Prahy. Ovšem magistrát pod vedením paní Krnáčové (ANO) za přispění ČSSD a v rámci Trojkoalice zejména strany Zelených, nedokáže řešit prakticky žádný problém. Pražský okruh v nedohlednu, záchytná parkoviště skončila fiaskem (jaké překvapení, že řidiči chtějí parkovat zpravidla u stanic metra), o případných parkovacích domech ani nemluvě. Nikam se neinvestuje, prakticky se zastavila veškerá výstavba a místo toho, aby se tzv. koncept „Smart Cities“ realizoval především v dopravě a např. v parkování (celopražská aplikace na informování o volných parkovacích místech by se opravdu hodila), instaluje nám „magistrát“ tzv. chytré lavičky, chytré koše a kdoví, co ještě chytrého nás čeká…
Zdá se, že současná magistrátní koalice (ANO, ČSSD, Trojkoalice) se zřejmě rozhodla, že nám to žití v Praze řádně znepříjemní (poslední chaotické uzavírky lávek, mostů a výstupů z metra jsou toho názorným příkladem). A to ani nemluvím o téměř nenávisti Zelených k automobilům obecně.
Jak z toho ven? Prosím, mějme na paměti, proč k tomu dochází a kdo je toho příčinou. Za devět měsíců to můžeme změnit!