Glosa Michala Zuny – Doprava na Dvojce

Dvojka jako centrální městská část musí opakovaně řešit vliv dopravy na životní prostředí jejích obyvatel. Magistrát navrhuje uzavřít Smetanovo nábřeží. V květnovém vydání Novin Prahy 2 jsme diskutovali s radním MČ Prahy 2 nad otázkou „Jak hodnotíte návrh Magistrátu hl. m. Prahy na uzavření Smetanova nábřeží s ohledem na dopad tohoto opatření na MČ Praha 2?“

Praha 2 bude trpět

Myšlenka na omezení individuální dopravy v centru města je snad stejně stará jako samotné automobily. A myšlenka je to logická. Dopravní cesty v historickém centru mají sloužit místním a místní dopravní obsluze. Ale také potřebám ostatních. Při cestě do Nemocnice Na Františku. Při cestě na koncert do Rudolfina. Při cestě za rodiči nebo dětmi z druhého konce Prahy. A i z těchto důvodů Praha buduje klíčovou dopravní infrastrukturu. Vnitřní okruh. Vnější okruh. Radiály, které je spojují. Právě proto, aby tranzit přes centrum nejezdil. Znáte však dnes někoho, kdo jede z Tábora do Teplic přes Smetanovo nábřeží? Nikoliv. Protože využije městský okruh. Otevřením tunelu Blanka výrazně klesla doprava právě v dnes regulovaných oblastech. To si však progresivní politici nepamatují. V té době v Praze ještě nežili. Dobudujme nejprve i zbývající části okruhu a pak zvažme regulaci dopravy jinde. Je však možné, že v té době by žádná již nebyla třeba. Dojde totiž opět k dalšímu poklesu jako při otevření Blanky. Bez objízdných cest bude Praha 2 nejvíce dotčenou oblastí. Uzavírka pravého břehu Vltavy přivede o 6000 automobilů více do ulice Wilsonova. A ještě více tak zhorší situaci ve Vyšehradské a Ječné ulici a náměstí I. P. Pavlova. Je to hazard se zdravím občanů Prahy 2. Je to hazard s bezpečností v objízdných ulicích. Objízdné trasy vedou rezidentní oblastí Prahy 2. Oblastí, ve které je několikanásobně více bytových domů než v místě uzavírky. Emise a prašnost tak budou mít dopad na tisíce občanů navíc.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..